Dokunulmazlıkların kaldırılmasına verdiği destekle ilgili açıklamaları tartışma yaratan Kemal Kılıçdaroğlu’nun, Edirne Cezaevi’nde tutuklu bulunan Selahattin Demirtaş ile görüşeceği duyuruldu.
Mahkemenin mutlak butlan kararıyla CHP Genel Başkanlığına atanan Kemal Kılıçdaroğlu’nun katıldığı bir televizyon programında dokunulmazlıkların kaldırılmasına dair verdiği “Pişman değilim” yanıtı kamuoyunda tepki topladı. Tepkilerin ardından Kılıçdaroğlu’nun yakın ekibinden Necdet Saraç, Kılıçdaroğlu’nun Edirne Cezaevinde tutuklu bulunan Selahattin Demirtaş’ı ziyaret edeceğini duyurdu.
Kemal Kılıçdaroğlu’nun geçmişte milletvekili dokunulmazlıklarının kaldırılması yönünde oy kullanması ve bu kararından pişman olmadığını açıklaması siyasetin gündemine oturdu. Gelen tepkilerin ardından dikkat çeken bir hamle geldi. Kılıçdaroğlu’nun ekibinde yer alan Gazeteci-Yazar Necdet Saraç, Kılıçdaroğlu’nun önümüzdeki günlerde Eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ı cezaevinde ziyaret edeceğini açıkladı.
“Pişman mısınız?” sorusuna “hayır” yanıtı
Sözcü TV canlı yayınında geçmişte dokunulmazlıkların kaldırılmasına verilen destek hatırlatılarak, “Bunu son kez yaptığınızda Selahattin Demirtaş tutuklandı biliyorsunuz, pişman mısınız?” sorusu yöneltilmişti. Kılıçdaroğlu ise bu soruya gülerek, “Selahattin Bey’de zaten çoğunluk vardı, ona atılı terör suçlaması vardı. Evet, dokunulmazlıkların kaldırılması yönünde oy kullandık ve pişman değilim” yanıtını vermişti. Bu açıklamalar hem sosyal medyada hem de siyasi kulislerde tepkiyle karşılandı.
Söz konusu tartışmalar devam ederken Habertürk yayınına katılan Necdet Saraç, eleştirilere yanıt niteliğinde bir bilgiyi paylaştı. Saraç, Kılıçdaroğlu’nun Edirne Cezaevine giderek Demirtaş’ı ziyaret edeceğini belirterek şu ifadeleri kullandı:
“Önümüzdeki günlerde Kemal Bey, Edirne Cezaevinde Sayın Selahattin Demirtaş’ı ziyaret edecek. Siz gülmeye devam edersiniz. Kemal Bey’in karşısında gülenleri geçmişte gördük. Bence dikkat etmek lazım. Selahattin Demirtaş ziyaretinin ardından Kemal Bey’in açıklamasını hep beraber dinleriz.”
/Kaynak: Evrensel/












